Laser.jpg

Historia klasy

Jednoosobowy International Laser® jest jednym z najpopularniejszych jachtów w historii żeglarstwa; na całym świecie jest ich 190 tysięcy. Ta wymagająca dużej siły łódka ma bardzo ścisłe przepisy klasowe i wystawia na próbę zarówno wytrzymałość i kunszt jak i umiejętności taktyczne żeglarza. Łódka i jej wyposażenie niewiele się zmieniło od 1971 roku kiedy powstał pierwszy projekt Bruca Kirby’ego, jednak ostatnie innowacje Harkena zostały zaakceptowane i umieszczone w przepisach klasowych. Kaskadowy obciągacz bomu o potężnym przełożeniu 15:1, cunningham 10:1 i łatwo suwająca się obejma rogu szotowego powodują, że łatwiej i częściej można pracować regulacjami, co otworzyło klasę Laser dla szerszego grona żeglarzy. laser-sailplan.gif

Dane techniczne

LOA 4.23 m
Szerokość 1.42 m
Zanurzenie 0.9 m
Wysokość masztu 5.9 m
Powierzchnia żagla 7.06 m2
Waga 59 kg

Laser

6/12/2012

Laser deck layout2698 - 18 mm T2 block2698 - 18 mm T2 block466 - 25 mm wire forkhead block2158 - 18 mm T2 double block2158 - 18 mm T2 double block376 - 16 mm forkhead block468 - Micro cam cleat476 - Micro X-Treme Angle fairlead468 - Micro cam cleat468 - Micro cam cleat2135 - 57 mm Carbo ratchet block

zobacz powiększony obraz

2698 18 mm T2 blockT2 18 mm

W bloczku 18 mm łożyska ze stali nierdzewnej toczą się po stalowej bieżni zintegrowanej z tuleją, a dla optymalnego stosunku wytrzymałości do wagi, bloczek łączony jest na nit.

Lożyskowane bloki szotowe Laser

Harken Laser mainsheet blocksŻegluj szybciej i reaguj wcześniej na zmiany siły wiatru dzięki nowym, dopuszczonym przez klasę blokom szotowym. Wykonane z mocnego kompozytu Carbo i wyposażone w niskooporowe łożyska kulkowe pozwalają ci momentalnie poluzować szot podczas manewrów na słabym wietrze czy okrążania znaku. Mocne połączenie pomiędzy górnym i dolnym blokiem sprawia, że już nigdy nie będziesz musiał obklejać bloków taśmą.

Obciągacz bomu Harken

Ciesz się mocą i efektywnością obciągacza do Lasera® o przełożeniu 15:1, który jest już standardem na Laserze. Teraz możesz wycisnąć z łódki najwięcej, bez względu na to ile ważysz.

 

Obejma do rogu szotowego

Kiedy ciągniemy żagiel po bomie obejma, która ma niewielkie tarcie ślizga się płynnie nie stawiając oporu. Trymowanie jest szybkie i proste; hak łączy się z rogiem szotowym i tworzy z nim jednocześnie poruszającą się całość. Wszystko zgodne z przepisami klasy.

  • United States
  • Australia
  • France
  • Italia
  • New Zealand
  • Polska
  • Sverige
  • UK