Elliot6m_Vertz



Przelotki kątowe są idealnym rozwiązaniem na nowoczesnych jachtach, na których załoga przemieszcza się z kokpitu na trapez lub reling.

Przelotki do knag

4/6/2012

Załogi regatowe wiedzą, że rozłożenie wagi ma kluczowe znaczenie dla prędkości jachtu, dlatego są stale w ruchu, aby utrzymać łódź w doskonałej równowadze.

Problemem jest, że z tego powodu załoganci nie zawsze są w idealnej pozycji by kontrolować linki regulacji, a w szczególności by zaknagować linę gdy biegnie on ukośnie w stosunku do knagi. Tradycyjnym rozwiązaniem było użycie knagi na obrotowej podstawie, aby odwracała się zawsze w stronę załoganta, ale dla mniej ważnych regulacji to rozwiązanie jest drogie i dużo waży.

Rozwiązaniem jest przelotka kątowa. Ten dodatek do knagi umożliwia zaknagowanie i odknagowanie liny nawet jeśli biegnie ona pod dużym kątem do szczęk. Harken oferuje dwie przelotki, 375 pasuje do knagi 150 , a 476 zaprojektowana jest do knag 468471. Obie wykonane są z twardego plastiku wzmacnianego włóknem, który ma małe opory tarcia i jest odporny na wycieranie. Starannie zaprojektowany kształt wejścia przelotki pozwala zakleszczyć w knadze linkę, poprzez niezbyt mocne pociągniecie jej w dół, nawet gdy ciągniemy pod kątem bliskim 90 stopniom. Słupki z wypolerowanej stali nierdzewnej mają bardzo małe tarcie i nie niszczą się na nich linki.

Przelotki montowane przed knagą pozwalają zaknagować lub poluzować linkę nawet jeśli ciągniemy ją pod dużym kątem. To idealne rozwiązanie dla nowoczesnych jachtów, na których załoga przemieszcza się z kokpitu na trapez lub reling, a nie ma uzasadnienia dodatkowa waga i koszty związane z zamontowaniem knagi na stoliku obrotowym.

  • United States
  • Australia
  • France
  • Italia
  • New Zealand
  • Polska
  • Sverige
  • UK