420_Lewis

W dziale knag i akcesoriów oferujemy produkty od pętli LOUPS™ począwszy na łożyskowanych knagach szczękowych i organizerach pokładowych skończywszy. Te drobne rzeczy zaprojektowane są aby wszystko działało dobrze, czy jesteś regatowcem, czy turystą. Kolorowe przelotki i nakładki na knagi pozwalają błyskawicznie rozpoznać odpowiednią linę. Tutaj znajdziesz produkty odpowiednie, by skompletować regulacje na twoim jachcie.

Knagi i akcesoria - Pytania i odpowiedzi

13/6/2012

Knagi Cam-Matics® 

W jaki sposób utrzymywać moje knagi 150 Cam-Matic®, aby działały jak nowe?
Knagi Cam-Matics są łatwe w utrzymaniu, zwykle wystarczy samo czyszczenie. Spłucz knagę czystą wodą, dodaj kilka kropli płynu do mycia naczyń i starannie go rozprowadź. Spłucz jeszcze raz czystą wodą. Jeżeli to nie poprawi działania knagi możesz wymienić wiele z jej elementów i przywrócić jej sprawność działania.

Czy moje knagi 150 i 365 mogą zostać odbudowane lub naprawione? Jakie elementy są potrzebne? 
Kulki, sprężynki, nakładki, podstawy, dystanse do kulek – to wszystko może być wymienione. Elementy można nabyć u dystrybutorów Harkena. Jeżeli jakieś elementy są trudno dostępne proszę skontaktować się z obsługą klienta pod numerem 225619393.

KnagaKulki #Sprężyny #Nakładki, podstawy, dystanse
150HSB241  (zamów 66)HSB56  (zamów 2)HSB86
150150BALLS  (zamów 1)  
365HSB241  (zamów 46)HSB56  (zamów 2)Skontaktuj się z Harken

Spinaker

Czy jakikolwiek bom można zamocować na harkenowym wózku bomu spinakera? 
Można użyć każdy bom spinakera do wózka Harkena pod warunkiem, że końcówka jest odpowiednia. Do wózków Harkena pasują końcówki bomów z bolcem na sprężynie (do wózka z uchem) i końcówki z trzema przegubami. Wózki z trzema przegubami będą działały z końcówkami Harkena, Forespara i Sparcrafta.

Czy whisker pole może być przechowywany wzdłuż masztu, wpięty do okucia na maszcie?
Nie. Kształt okucia na to nie pozwala. Jeżeli bom zwieszony jest w dół działa jak duża dźwignia i wyłamuje okucie. Jednakże Forespar produkuje specjalne okucie do bomu spinakera zaprojektowane tak by można było trzymać bom wpięty do masztu, a jednocześnie by nie zniszczyć wózka. Ta końcówka Forespara może być użyta do odpowiadającego jej wózka Harkena.

Do jakich rozmiarów spinaker bomów pasują końcówki Harkena?
Końcówki Harkena pasują do bomów metrycznych o średnicach od 50 do 100mm.

Napinacz achtersztagu

Czy jest jakiś mechaniczny napinacz achtersztagu Harkena?
Tak. Oferujemy dwa rodzaje mechanicznych napinaczy achtersztagu. Wielkość zależy od grubości bolca na achtersztagu. Jeden system to rozkładane rączki, kręcenie nimi napina linę. Drugi system wykorzystuje korbę kabestanową.

Sprężyny i gumy osłaniające

Użyć sprężyny, czy gumy osłaniającej?
Harken boot & springZarówno sprężyny jak i gumy osłaniające są używane aby bloki nie uderzały o pokład. Sprężynki są mocniejsze i sztywniejsze, ale w wielu sytuacjach, na przykład, jeżeli lina mogłaby trzeć o sprężynkę i wkleszczać się w nią, lepiej użyć gumowego ochraniacza.

Jaki jest najprostszy sposób aby założyć sprężynkę lub gumę osłaniającą?
Weź dwie plastikowe opaski zaciskowe, przewlecz przez środek i ściągnij z dwóch stron, tak by sprężynka lub osłonka spłaszczyła się. Teraz możesz łatwo przymocować blok do ucha, pętli, itp. Po zamocowaniu bloka przetnij opaski i sprężynka wróci do normalnego położenia.

Wstazówka dotycząca montowania gumowego ochraniacza: Zamiast siłować się z wtłaczaniem bloczka w sztywną gumę, podgrzej ją suszarką do włosów (nie spal jej) albo włóż do ciepłej wody. Ciepła guma jest bardziej plastyczna, a kiedy ostygnie wróci do normalnej sztywności.

Miękkie mocowania

Dlaczego miałbym chcieć używać pętli zamiast szekli?
Harken LoupsMiękkie mocowania są jedną z wielu nowych technologii stosowanych na najnowocześniejszych łódkach regatowych naszych czasów. Od mocarnych maszyn regatowych okrążających glob po małe łódki ścigające się na bojkach, wszystkie załogi jachty regatowe dążą do zmniejszenia wagi za wszelką cenę. Ale jak wszystko w żeglarstwie to nie jest nic nowego, jedynie lepszy sposób na zastosowanie starych rozwiązań. I pętle nie są tu wyjątkiem.

Pętla LOUP™ to po prostu kawałek nowoczesnej liny, Dyneemy®, zaszplajsowanej koniec z końcem tworzący…no cóż… pętlę. Pętla grubości 12 mm ma wytrzymałość na zrywanie 6545 kg. Jest wystarczająco mocna, żeby podnieść Fara 40 ze wszystkimi załogantami trzymającymi po puszce z piwem w ręku.

Prawdziwą zaletą pętli jest oszczędność wagi. Pętle są używane do zastąpienia ciężkich szekli i stalowych uch do mocowania bloków. Na przykład, 65gramowa pętla, gdy zastąpić nią szeklę i ucho, oszczędza 204,5 g. Więc jeśli łódka ma 10 bloków, jest o 2,04 kg lżejsza. To może nie brzmi imponująco dla Ciebie czy dla mnie, ale dla zawodnika, który wydał małą fortunę na wyposażenie swojej szybkiej łódki, zdjęcie z niej 2,04 kg w uzupełnieniu do innych oszczędności wagi - to klucz do wygranej.

Pętle mogą być mocowane na różne sposoby. Można je powiesić pionowo z zatyczką w kształcie psiej kości lub metodą koszyka. Przy odrobinie wyobraźni, wszechstronna pętla może przejść długą drogę, by łódka była lżejsza.

To nowoczesne rozwiązanie to naprawdę nic nowego w żeglarstwie. Jeśli spojrzymy w przeszłość na czasy drewnianych szkunerów, marynarzy nie obchodziły oszczędności wagi. To co ich na prawdę interesowało to oszczędzenie pieniędzy. Ich patenty nie miały chwytliwych krótkich nazw takich jak LOUPS™, były wykonywane z drutów lub lin nazywane po prostu opaskami! Wykonywanie opasek było bardzo trudne i czasochłonne, gdyż każdą trzeba było wykonać ręcznie. 

Opaski były popularnym sposobem łączenia elementów osprzętu, ale wygoda nowoczesnych okuć takich jak szekle i ucha, spowodowała, że opaski wyszły z użycia. W naszych czasach chęć zmniejszenia wagi połączeń spowodowała odkrycie na nowo pętli. Jak wiele rozwiązań stosowanych w technice żeglowania, pomysł miękkich połączeń zatoczył pętle w czasie i powrócił z zapomnienia do łask.

Szekle

Czy wszystkie szekle jednakowej wielkości są takie same?
ShackleNa pierwszy rzut oka większość szekli jednakowej wielkości wygląda tak samo, ale na pewno nie są takie same! Standardowa „D”-kształtna kuta szekla 8 mm ma siłę zrywająca 2757 kilogramów podczas gdy oznaczona symbolem HR (high resistance) 8 mm szekla ma siłę zrywająca 4652 kilogramów. Liczba (na przykład 8), wybita na pręcie oznacza średnicę bolca 8 mm. Jeśli ucho szekli jest wysokiej wytrzymałości ma wybite litery HR. Jeśli wymieniasz bolec w szekli o wysokiej wytrzymałości, upewnij się, że oprócz oznaczenia odpowiedniej średnicy bolca, szekla ma wybity symbol HR.

Jeśli nie jesteś pewien, czy jarzmo jest HR, czy nie, w większości przypadków ceny będą odzwierciedlać różnicę. 

W większości przypadków standardowa szekla będzie wystarczająca, ale jeśli blok jest bardzo obciążony, upewnij się, że szekla dopasowana jest do niszczącego obciążenia bloku.

  • United States
  • Australia
  • France
  • Italia
  • New Zealand
  • Polska
  • Sverige
  • UK