optimist_header
Onne van der Wal photo

Optimizing Your Opti

Mainsheet System
The standard Optimist is rigged with a 3:1 mainsheet system. In lighter air, a trigger snap shackle can be attached to the end of the mainsheet and disconnected under load. This will change a 3:1 system to a 2:1 system, reducing friction.

Opti Care – McLaughlin Boat Works
1. Fix anything broken or unsafe: hull to deck delamination, maststep screw, deck collar.
2. Replace leaking airbags. Get real bailers.
3. Update running rigging and hiking straps.
4. Shim daggerboard so it works smoothly with no play side-to-side.
5. Clean and polish bottom.

Make improvements: longer airbag straps (for bigger airbags), roll on aggressive nonskid, change spring for Harken rubber boot and Ratchamatic®. Check appendage alignment to see if mast step or gudgeons need moving.

Scott Norman—
Harken Southeast/Caribbean Sales

US Optimist coach Scott Norman and Kenneth Anderson formed the US National Team in 1995, with a goal of raising the performance of US Optimist sailors at an international level. Today, graduates of this program are among the world’s best—Amanda Clark (470), Paige and Zach Railey (Laser Radial and Finn), and Stu McNay (470) are all members of the 2012 US Sailing Team. Scott currently coaches team FAST with kids from eastern Massachusetts, Rhode Island and Connecticut.

Class Trends
Coach Scott Norman feels the Opti will become an even stricter one-design with everything standardized except sails. Recently, Optimist rudder blade measurements were tightened from a box-type to a standardized rule. In the future, Norman thinks spars will also be standardized. Currently, there are four mast options, three geared for racing and one built for club sailing.

With the development of the 29er and resurgence of board sailing and kite boarding, Opti sailors might choose to move up to “fast” at 12 or 13 rather than 15. This is very positive for the overall growth of junior sailing programs.

Gorączka Optimist

1/7/2013

Jak żeglować, współzawodniczyć i osiągać sukcesy

Historia klasy Optimist
Optimist ClubMajor Clifford McKay, założyciel Cleaerwater Beach Rotary Club, wpadł na pomysł taniego żeglowania dla dzieciaków i zaprezentował go lokalnemu klubowi Optimist. Następnie klub zwrócił się do Clarka Millsa, budowniczego jachtów, który w 1947 roku stworzył Optimist Pram - niedrogą, małą łódkę treningową o prostokątnym kadłubie dla dzieci w wieku od 8 do 15 lat. Ta domowej roboty mieczówka, zbudowana z dwóch arkuszy sklejki natychmiast zyskała popularność. W 1958 roku Axel Damgaard sprowadził ją do Danii, gdzie została zmodyfikowana i nadano jej nową nazwę - International Optimist Dinghy. Ponad 400 tysięcy młodych żeglarzy w 120 krajach wybrało Optimista na swoją pierwszą łódkę. To jeden z dwóch jachtów zatwierdzonych przez World Sailing dla żeglarzy poniżej 16 roku życia.

Najlepsza łódka do nauki żeglowania
Prosty w budowie jacht o długości 2,4 metra z żaglem rozprzowym, jest łatwy w obsłudze i bezpieczny nawet dla początkujących ośmiolatków. Jacht ten można łatwo przystosować do wymagań dorastających żeglarzy zwiększając im wyzwania poprzez dodanie obciągacza bomu, systemu outhaul, fału rozprza i wiązań żagla. Jednocześnie nieskomplikowane olinowanie pozwala nowicjuszom koncentrować się na zrozumieniu tajników wiatru, podmuchów, szkwałów i fal. Uczą się też nowych technik i stylów żeglowania wykorzystując pełnię możliwości związanych z własnym dorastaniem.

Rodzinne zaangażowanie wsparciem sukcesu Opti
Żeglarze klasy Opti otrzymują wiele wsparcia. Oddanie rodziców i rodzeństwa jest niewątpliwym sekretem sukcesu tej klasy. Czy będzie to uczestnictwo w małych lokalnych regatach, czy też w dużych międzynarodowych wydarzeniach, żeglarski styl życia Opti jest zawsze świetną okazją do wspólnego, wartościowego spędzania czasu całą rodziną.

Wymagający trening kluczem do efektywnego uczenia się
Dobrze rozwinięta sieć trenerska wyznacza rodzicom i dzieciom właściwy kierunek w żeglarstwie oraz uczy pewności siebie przed wypłynięciem na wodę. Odnoszący sukcesy trenerzy przekazują wskazówki dotyczące umiejętności przywódczych i bezpieczeństwa oraz wspierają pracę zespołową ucząc wzajemnego szacunku. Sprawdź przewodnik jak znaleźć dobrego trenera here.

Nauka
Żeglarska ścieżka Opti zaczyna się w środowisku zapewniającym uczenie się poprzez zabawę. Nacisk kładziony jest na podstawy żeglarstwa i olinowania, sprawność fizyczną, budowanie pewności siebie i zabawę właśnie. Zmiana z "uczenia się żeglarstwa” na "uczenie się ścigania” to kontynuacja ścieżki filozofii żeglarskiej. Rozwijanie szacunku do sportu, kolegów z drużyny, współzawodników i do osprzętu jest równie ważne jak rozumienie praw bezpieczeństwa i samowystarczalności co jest nadrzędne wobec zwycięstwa.

 

optimist_footer

  • United States
  • Australia
  • France
  • Italia
  • New Zealand
  • Polska
  • Sverige
  • UK