Regulacja spinakerbomu i fałów

Zarówno żeglarze regatowi jak i turystyczni mogą skorzystać stosując regulowane wózki do bomów spinakera. Żeglarze regatowi stosują wózki, aby ustawić wewnętrzny koniec spinakerbomu na horyzont i jak najdalej wypchnąć żagiel co usprawnia zwroty z zanurzonym bomem. Żeglarze turystyczni skorzystają z możliwości ustabilizowania wytyku żeglując z wiatrem na motyla i aby przechowywać bom wzdłuż masztu, gdy nie jest używany.

Typowe długości jachtów:
Small Boat: 22' - 28' (6.7 - 8.5 m)
Midrange: 29' - 34' (8.8 - 10.4 m)
Big Boat: 35' - 42' (10.7 - 12.8 m)

 

Talia 2:1

System umożliwiający ruch wewnętrznej końcówki spinakerbomu pod obciążeniem. Końcówka regulowana jest przy pomocy wózka na talii 2:1 z końcówkami zamocowanymi na stałe.

spinpole1.gif
Odnosniki Opis Small Boat
Nr kat.
Midrange
Nr kat.
Big Boat
Nr kat.
A Wózek 3188 3189 3097
B Pojedynczy 2146 2148 2148
C Knaga 150 150 150
D Leżący 350 2644 2644
E Przelotka 201 073 137

 

Talia 3:1

Wózek sterowany talią z większym przełożeniem linki regulacyjnej 3:1.

spinpole2.gif
Odnosniki Opis Small Boat
Nr kat.
Midrange
Nr kat.
Big Boat
Nr kat.
A Wózek 3188 3189 3097
B Pojedynczy 2146 2149 2152
C Knaga 150 150 150
D Leżący 350 2644 2644

 

Prowadzenie fału spinakera

Na mniejszych jachtach morskich montuje się knagę pod wyjściem fału spinakera tak, żeby załoga mogła wyrwać fał lub zaknagować go przy stawianiu spinakera. Knaga utrzyma również fał w sytuacji gdyby spinaker wypełnił się za wcześnie.

spinpole3.gif
Odnośniki Opis Small Boat
Nr kat.
Midrange
Nr kat.
Big Boat
Nr kat.
A Blok wpuszczany 089
134  —
B Knaga 150 150  —

 

System talii do wytyku

Wiele jachtów regatowych pływa na spinakerach asymetrycznych na chowanych wytykach. W tym układzie talia wypychająca bom zaczepiona jest przy głowicy a jej działanie kompensowane jest przy pomocy odciągu z mocnej gumy zaczepionej na głowicy, który automatycznie wciąga bom, kiedy talia jest odknagowana.

spinpole4.gif
Odnośniki Opis Small Boat
Nr kat.
Midrange
Nr kat.
Big Boat
Nr kat.
A Pojedynczy 340  —  —
B Pojedynczy z zaczepem 341  —  —
C Kipa 237  —  —
D Przelotka 137  —  —

Jeśli chcesz wykorzystać ten link lub przedrukować artykuł skontaktuj się z advertising@harken.com

  • United States
  • Australia
  • France
  • Italia
  • New Zealand
  • Polska
  • Sverige
  • UK